الشيخ الصدوق ( مترجم : كاظمى )

298

ثواب الأعمال وعقاب الأعمال ( فارسى )

. . . امام صادق عليه السّلام فرمودند : كسى كه بخاطر خدا ، نه بخاطر ظلمى كه در امور دنيوى به او شده ، ما را دوست بدارد و با دشمنان ما دشمن باشد و آنگاه به همين وضع از دنيا برود و گناهان او به اندازه كف دريا باشد ، خداوند گناهانش را مىآمرزد . ثواب كسى كه به مدّت يكسال ، در نماز وتر هفتاد بار استغفار كند : حدّثني محمّد بن محمّد عن أبيه عن أحمد بن محمّد بن عيسى عن الحسن بن محبوب عن عمر بن يزيد و لا أعلمه إلا عن أبي عبد اللّه عليه السّلام قال من قال في وتره إذا أوتر - أستغفر اللّه و أتوب إليه سبعين مرّة و هو قائم فواظب على ذلك حتّى مضى له سنة كتبه اللّه عنده من المستغفرين بالأسحار و وجبت له المغفرة من اللّه عزّ و جلّ . . . . امام صادق عليه السّلام فرمودند : كسى كه به مدت يك سال در نماز وتر هفتاد بار ايستاده بگويد « استغفر اللّه و اتوب اليه » . خداوند او را از كسانى كه در سحرها آمرزش مىطلبند مىنويسد و آمرزش خداى عزّ و جلّ براى او واجب مىشود . ثواب سلام بر برادر مؤمن براى خدا : أبي رحمهم اللّه قال حدّثني سعد بن عبد اللّه عن أحمد بن محمّد عن الحسن بن محبوب عن أبي جميلة عن أبي جعفر الباقر عليه السّلام قال أنّ ملكا من الملائكة مرّ برجل قائم على باب دار فقال له الملك يا عبد اللّه ما وقوفك على باب هذه الدّار قال فقال له أخ لي فيها أردت أن أسلّم عليه فقال له الملك هل بينك و بينه رحم ماسّة أو هل ترغّبك إليه حاجة قال فقال لا [ ما ] بيني و بينه قرابة و لا يرغّبني إليه حاجة إلا أخوّة الإسلام و حرمته فإنّما أتعهّده أسلّم عليه في اللّه ربّ العالمين فقال له الملك أنّي رسول اللّه إليك و هو يقرئك السّلام و يقول أنّما أيّاي أردت و تعاهدت و قد أوجبت لك الجنّة و أعفيتك من غضبي و أجرتك من النّار . . . . امام باقر عليه السّلام فرمودند : همانا فرشته‌اى از فرشتگان مردى را ديد كه بر در خانه‌اى ايستاده است . به او گفت : اى بنده خدا ! چرا بر در اين خانه ايستاده‌اى ؟ جواب داد : برادر مؤمنم در اين خانه است . مىخواهم به او سلام كنم . آن فرشته به او گفت : فاميل نزديك او هستى يا به او